با سلام خدمت همراهان عزیز nikinini امروز می خواهیم در مورد تفاوت کالسکه مبله و عصایی با شما صحبت کنیم .

همه ما گاهی در خریدهامون ممکن است دو به شک شویم ، یعنی بین دو قلم کالا با کارایی مشابه سخت بتوانیم یکی را انتخاب کنیم . مخصوصا اگر سر رشته خاصی در این مورد نداشته باشیم ، انتخاب به مراتب سخت تر هم خواهد شد.
انتخاب کالسکه هم همانند مثال بالاست ، گاهی خیلی راحت انتخاب می شود مخصوصا اگر از قبل بدانیم دقیقا چه می خواهیم. اما گاهی این انتخاب سخت می شود اگر انواع و اقسام نظرات را بخواهیم در این انتخاب ورود دهیم و به صورت حضوری پای صحبت تمامی فروشندگان کالسکه بنشینیم که هر یک از محصول خود مدام تعریف می کنند این انتخاب تقریبا غیرممکن خواهد شد.برای انتخاب بین کالسکه عصایی یا مبله کافیت کمی در مورد ماهیت آنها برای شما توضیح دهیم. پس با  nikinini همراه باشید. کالسکه های مبله یا شهری کالسکه هایی هستند که امکانات بسیار کاملی را در اختیار شما قرار می دهند ، نشیمنگاه دو طرفه دارند یعنی سیت آنرا را هم می توانید رو به خودتان و هم می توانید رو به محیط(خیابان) نصب کنید.یکی دیگر از امکانات آنها نصب کریر(صندلی خودرو) روی کالسکه می باشد.دسته کالسکه مبله با قد شما قابل تنظیم می باشد ، جلوپایی کودک و زاویه خواب کالسکه براساس وضعیت استقرار کودک و راحتی بیشتر او قابل تنظیم می باشد.برخی کالسکه های مبله دارای کری کات نیز می باشند.کالسکه مبله یا شهری معمولا به صورت سرویس می باشد یعنب علاوه بر کالسکه ، کریر و ساک لوازم می توانید به مجموعه خود روروک ، تخت و پارک ، تخت کنارمادر ، صندلی غذاخوری کودک ، صندلی ماشین بزرگسال و غیره را در صورت نیازتان اضافه کنید.در کنار تمامی این امکانات در کالسکه مبله گاهی انتقاداتی هم به آن وارد می شود.کالسکه مبله در کنار تمامی امکانات بینظیری که به شما می دهد یک مشکل دارد و آن هم اینست که در قیاس با یک کالسکه عصایی سنگین تر هست و داخل خودرو فضای بیشتری اشغال می کند.بله وزن آنها گاهی برای یک خانم تنها داخل خیابان سنگین به نظر می رسد ، البته برند های معتبر تا حدودی این مشکل را حل کرده اند بدین صورت که می توانید کالسکه را دو تکه تا کنید . برای اینکار ابتدا نشیمنگاه را از روی اسکلت جداکرده و داخل اتاق خودرو یا طاغچه عقب بگذارید و در نهایت اسکلت را تا کرده و داخل صندوق بگذارید.البته بدون شک فضایی که کالسکه مبله داخل خودرو اشغال می کند از یک کالسکه عصایی بیشتر هست . کالسکه های عصایی در قیاس با کالسکه های مبله امکانات کمتری دارند ، دسته آنها متناسب با قد شما تنظیم نمی شود ، معمولا نمی توان نشیمنگاه آنرا را رو به مادر نصب کرد . امکان نصب کریر روی کالسکه را ندارد ولی زاویه خواب در کالسکه عصایی قابل تنظیم می باشد . وزن آنها در قیاس با کالسکه مبله به مراتب سبک تر می باشد. کالسکه عصایی همانند کالسکه مبله معمولا به صورت ست موجود نمی باشد و تکی عرضه می شود.به هنگام تا شدن از عرض نیز جم می شوند و همانند یک عصا لاغر و بلند می شوند . 

کدام کالسکه

کالسکه عصایی داخل صندوق عقب خودرو  کمترین فضای ممکن را اشغال می کند . انتخاب با شماست که در خرید کالسکه امکانات زیاد را انتخاب کنید و یا سبکی و کم جایی را ، البته نوع استفاده ، مکان استفاده . مدت زمان استفاده از کالسکه را هم در خرید خود مدنظر قرار دهید. در آخر این نکته را هم بر اساس تجربه چندین ساله باید خدمتتان عرض کنیم که پس از چند روز به کالسکه خود و قلق های آن همانند موبایل و خودروی شخصی تسلط کامل پیدا می کنید.