با سلام خدمت همراهان عزیز وب‌سایت معتبر nikinini.com امروز هم با یک مقاله کاربردی دیگر در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. عنوان این مقاله به‌احتمال فراوان سؤال اکثر مادران خواهد بود.

به‌احتمال فراوان شما هم به هنگام بارداری وقتی به مراکز خرید سیسمونی یا فروشگاه‌های آنلاین خرید ملزومات نوزاد مراجعه کرده‌اید بین دوراهی خرید تخت و پارک و یا تخت کنار مادر قرار گرفته‌اید و انتخاب برای شما سخت شده است.  همه ما می‌دانیم که برای خواباندن نوزاد در ماه‌های اولیه نیاز به خرید حداقل یک تخت هست؛ اما این که کدام گزینه برای ما مناسب‌تر است چیزی است که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت. برای اینکه بتوانیم از بیت تخت و پارک و تخت کنار مادر گزینه مناسب را برای خود تهیه کنیم در وهله اول باید شناخت کامل نسبت به هر دو محصول پیدا کنیم تا بتوانیم علاوه بر مقایسه آنها با یکدیگر قدرت انتخاب نیز پیدا کنیم. حال ما قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی تخصصی هر کدام بپردازیم تا شما بتوانید شناخت کاملی نسبت به هر دو محصول پیدا کنید پس با تخت کنار مادر شروع می‌کنیم.

تخت کنار مادر

تخت‌های کنار مادر یکی از جدیدترین و پرطرف‌دارترین محصولات نوزاد در بین پدران و مادران است.

علت نام‌گذاری آنها به تخت کنار مادر به این دلیل است که ازیک‌طرف، دیواره آن پایین می‌آید و با کمک دکمه‌های کناری ارتفاع تخت در چند حالت مختلف تنظیم می‌شود و دقیقاً هم سطح تخت شما قرار می‌گیرد. این قابلیت باعث می‌شود تا در طول شبانه‌روز و علی‌الخصوص در طول شب به‌راحتی بر روی نوزاد خود دید و تسلط کامل داشته باشید و درعین‌حال اگر بخواهید او را در آغوش بگیرید و یا به او شیر دهید. تخت کنار مادر نوزاد را بی‌واسطه در کنار شما قرار می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های مفید و کاربردی تخت کنار مادر امکان شیب‌دار شدن (آنتی رفلکس) آن است. در ماه‌های اولیه که معده نوزاد به طور کامل شکل نگرفته است معمولاً شیر مادر را پس می‌زند و استفراغ می‌کند.

تخت کنار مادر

برای حل این مشکل اگر به پزشک مراجعه کنید او از شما می‌خواهد که نوزاد را روی تشک شیب‌دار قرار دهید. این کار باعث می‌شود سر نوزاد بالاتر قرار بگیرد تا شیر را راحت‌تر هضم کنید. تخت‌های کنار مادر قابلیت شیب‌دار شدن دارند و در ماه‌های اولیه می‌توانید از این قابلیت نهایت بهره را ببرید.

تخت‌های کنار مادر معمولاً دارای چرخ هستند و به‌راحتی می‌توانید آنها را داخل منزل جابه‌جا کنید. همچنین به‌راحتی می‌توانید آنها را تا کنید و داخل کاور مخصوص قرار دهید و با خود به خارج از منزل و مسافرت ببرید. در مدل‌های جدیدتر تخت‌های کنار مادر امکانات بسیار جالبی از جمله قابلیت تکان‌خوردن (گهواره شدن)، موزیکال، ویبره ماساژور، چراغ، پشه‌بند و غیره نیز اضافه شده تا آنها را برای شما کامل‌تر و جذاب‌تر بکند. تنها ایراد و انتقادی که از جانب پدران و مادران به تخت‌های کنار مادر وارد می‌شود بازه زمانی بسیار کوتاه استفاده از آن است. این محصول باتوجه‌به ابعاد آن از بدو تولد تا 6 ماه و یا نهایت 1 سالگی کودک قابل‌استفاده است. باتوجه‌به عمق معمولاً کم آنها امکان ایستادن و بیرون پریدن در 6 ماهگی به بعد بچه‌ها وجود دارد.

تخت و پارک

تخت و پارک یک محصول قدیمی و پرطرف‌دار در سیسمونی می‌باشد. سال‌ها از ورود این محصول به بازار جهانی و همچنین بازار سیسمونی ایران می‌گذرد. تخت و پارک همان‌طور که از اسمش پیداست دو‌منظوره (دوطبقه) است. ابتدا و پس از تولد نوزاد از طبقه بالا یا همان تخت استفاده می‌کنید و پس از یک سال از طبقه زیرین یا همان پارک بازی استفاده می‌کنید که می‌تواند تا 3 سالگی یک فضای مناسب برای بازی و سرگرمی کودک باشد. در حالت پارک باتوجه‌به دیواره‌های بلند این محصول کودکان با رضایت کامل از عدم ایجاد مزاحمت سایرین  به بازی با اسباب‌بازی‌های خود  داخل آن مشغول می‌شوند  و همچنین والدین هم خیالشان راحت هست چرا که کودکان سمت چیزهای خطرناک مثل پله و پریز برق نمی‌روند. تخت پارک‌ها معمولاً یک صفحه کوچک‌تر تحت عنوان تخت تعویض روی خود دارند که می‌توان پوشک نوزاد را روی آن عوض کرد و یا بعد از استحمام آنها را روی آن خشک کرد و لباس پوشاند. معمولاً در تخت و پارک‌ها امکان باز شدن از کناره وجود ندارد و برای چک‌کردن و بغل‌کردن نوزاد نیاز به بلندشدن و نشستن دارید. تخت پارک‌های نیز دارای چرخ هستند و به‌راحتی داخل منزل جابه‌جا می‌شوند و بدون پیچ‌ومهره نیز تا می‌شوند و می‌توان آن را داخل کاور قرار داد و با خود جابه‌جا کرد. بازه زمانی استفاده طولانی‌مدت از تخت پارک (3 سال) باعث محبوبیت این محصول لین پدرها و مادرها شده است.

تخت و پارک

تخت و پارک‌ها فضای به‌مراتب بیشتری در قیاس با تخت کنار مادر اشغال می‌کند و اگر اتاق‌خواب کوچکی داشته باشید ممکن است برای شما کمی مشکل‌ساز شود. در انتها اگر بین خرید تخت و پارک و یا تخت کنار مادر مانده‌اید و تصمیم برای شما سخت شده است  باید موارد فوق را در نظر بگیرید. ابتدا باید فضای اشغالی آنها را با اندازه اتاق و منزلتان محاسبه کنید. اگر قصد خرید تخت و کمد چوبی را دارید تخت کنار مادر می‌توان انتخاب معقول‌تری در قیاس با تخت و پارک باشد.

برای خرید انواع تخت کنار مادر و یا تخت و پارک کافی است به وب‌سایت معتبر ما یعنی nikinini.com مراجعه کنید ، انواع تخت و پارک و تخت‌های کنار مادر را از برندهای مطرح دنیا ببینید و بررسی تخصصی آنها که توسط کارشناسان مجرب ما تنظیم شده مطالعه کنید و در نهایت پس از انتخاب خرید کرده و در سراسر ایران درب منزل تحویل بگیرید.